Віктор Ляшко: «Прослідковуємо позитивну динаміку у наданні медичних послуг, але попереду ще багато роботи, адже маємо забезпечувати пацієнтів якісними, безоплатними та доступними послугами»
15.10.2024

Сьогодні в Міністерстві охорони здоров’я України зустрілися з керівниками онкоцентрів та обласних департаментів охорони здоров’я. На порядку денному — стан надання медичної допомоги пацієнтам з онкологічними захворюваннями.

Прослідковуємо позитивну динаміку у наданні медичних послуг, але попереду ще багато роботи, адже маємо забезпечувати пацієнтів якісними, безоплатними та доступними послугами. Для цього, зокрема, ми системно працюємо над модернізацією онкоцентрів. Торік вперше централізовано було закуплено 15 лінійних прискорювачів. Це обладнання є золотим стандартом у лікуванні ракових пухлин завдяки його високій точності та мінімальному впливу на здорові тканини пацієнта. Минулого тижня Уряд виділив ще майже 300 мільйонів гривень для закупівлі додаткових одиниць.
Також минулого року для онкоцентрів вперше централізовано закупили 9 апаратів МРТ, а Подільський, Прикарпатський, Миколаївський, Одеський, Тернопільський, Львівський онкоцентри до кінця року отримають комп’ютерні томографи.

Розуміємо, що критично важливим є також забезпечення централізованого постачання хімієтерапевтичних лікарських засобів. Для того, щоб зробити процес поставок рівномірним та передбачуваним в цьому році Медичні закупівлі України вперше були проведені 3-річні закупівлі, що вже дозволило отримати нижчі ціни, а також має забезпечити краще управління ланцюгами поставок.
Програма медичних гарантій гарантує безоплатне лікування для пацієнтів з онкологічними захворюваннями. Проте, на жаль, проблема неформальних платежів досі залишається актуальною в деяких лікарнях, що є неприйнятним та підриває довіру до системи охорони здоров’я в цілому. Неформальні платежі не є абстрактним поняттям. За кожним випадком стоїть конкретний лікар в конкретному медичному закладі. Їх назви та імена мають бути озвучені. Закликаю до цього пацієнтів, які стикаються з вимаганням коштів. Фіксуйте ці випадки та звертайтеся до контакт-центру НСЗУ за телефоном 16-77. Пацієнти не повинні нести витрати з власної кишені за послуги, які вже включені в державні гарантії.

Онкологічний центр має бути місцем надії, якісного та доступного лікування. Вдячний всім, хто допомагає крок за кроком рухатися в цьому напрямку.
Джерело матеріалу: офіційна сторінка у соціальній мережі Фейсбук