5 питань про медичну допомогу для онкопацієнтів. Розʼ яснення НСЗУ

07.08.2022
 
Відповідаємо на деякі поширені питання щодо безоплатної медичної допомоги для онкопацієнтів та особливостей її отримання у воєнний час.
📌Як продовжити лікування якщо ви переїхали в інший регіон?
Передусім нагадаємо, що попри війну Програма медичних гарантій 2022 в Україні фінансується у повному обсязі. Пацієнти мають право на безоплатну медичну допомогу, незалежно від місця перебування.
Попри війну більшість онкоцентрів країни працюють у штатному режим, проводять планові та ургентні процедури, операції, діагностику тощо.
Якщо ви переїхали, ви можете продовжити лікування в будь-якому медичному закладі, що уклав договір з НСЗУ на відповідні послуги. Підставою для надання безоплатної допомоги є направлення лікуючого лікаря з клінічно та морфологічно встановленим діагнозом новоутворення. На час дії воєнного стану направлення може бути паперовим.
Дізнатись контакти онкоцентру в вашому регіоні можна в контакт-центрі НСЗУ за номером 16-77. Після цього потрібно перетелефонувати у заклад і спитати, чи проводить він потрібні процедури та за яким графіком працює.
Дороговартісні препарати для онкопацієнтів, які закуповує держава, також можна отримати незалежно від місця перебування. Дізнатись про закупівлю препаратів можна на сайті Міністерства охорони здоровʼя в розділі “Закупівлі ліків”, обравши в фільтрах рік, напрям (доросла або дитяча онкологія) та препарати.
Перевірити наявність препаратів в конкретному закладі можна на сайті eliky.in.ua. Також на сайті eliky.in.ua можна перевірити наявність в закладах ліків з Нацпереліку, якщо ви потребуєте стаціонарного лікування. А на сайті Державного підприємства “Медичні закупівлі України” є інформація, як діяти, якщо ліки, закуплені державою закінчилися в лікарні.
Крім того, інформація про наявність ліків в закладах має бути у місцевих департаментів охорони здоров’я.
 
📌Як зробити КТ безоплатно?
Компʼютерна томографія входить до переліку безоплатних послуг для пацієнтів з онкозахворюваннями. Щоб отримати послугу, потрібне направлення лікуючого лікаря з встановленим діагнозом новоутворення у пацієнта.
Також пацієнт має право на безоплатну компʼютерну томографію для діагностики захворювання, для цього також потрібне направлення лікуючого лікаря.
У направленні лікар вказує усі зони, що потребують дослідження. Тож у закладі, законтрактованому НСЗУ, не можуть відмовити у дослідженні кількох ділянок організму.
За контраст не потрібно платити. Він входить у безоплатну послугу.
Такого поняття, як “ліміт безоплатних обстежень” немає. Якщо у пацієнта є направлення він має право на безоплатні медичні послуги.
Пацієнти також звертаються із питання, що робити, якщо черга на безоплатне КТ 3-10 місяців, однак платне можна зробити швидше. У такому випадку слід звернутися до адміністрації закладу. Якщо немає можливості пришвидшити обстеження, радимо обрати інший заклад.
Запитати адресу та контакти найближчого закладу, де можна зробити КТ, можна в контакт-центрі НСЗУ. Після цього потрібно перетелефонувати у заклад та дізнатись, чи проводить він процедуру та записатись на неї.
 
📌Чи потрібне е-направлення для кожного візиту в онкодиспансер?
Ні, отримувати направлення кожного разу не потрібно.
Пацієнт зі встановленим діагнозом не потребує направлення, щоб звертається до свого лікуючого лікаря.
Лікуючий лікар пацієнта складає план лікування і на основі цього плану виписує пацієнту електронне направлення на всі необхідні консультації та процедури у тій кількості, яка потрібна пацієнту. З цим електронним направленням пацієнт відвідує всі зазначені в направленні процедури без додаткових направлень.
 
📌Чи можуть пацієнту відмовити у допомозі без роздрукованого направлення?
 
Електронні направлення надходять на телефон пацієнта у вигляді повідомлення. Якщо у пацієнта немає телефона, він може попросити лікаря роздрукувати електронне направлення і звернутись в заклад з роздрукований документом. Проте друкувати електронне направлення необовʼязково. Медичні заклади не можуть вимагати роздруківку від пацієнта.
 
📌Що робити якщо відмовляють у послузі через паперове направлення?
Якщо у лікаря немає технічної можливості виписати електронне направлення під час дії воєнного стану, він може виписати направлення пацієнту в паперовій формі. Відповідна норма закріплена в Наказі МОЗ України No 388 від 28.02.2022.
Якщо лікар відмовляє пацієнту через паперове направлення, потрібно дізнатись у лікаря, чи знає він про цей наказ. Якщо це не допомагає, потрібно написати скаргу до головного лікаря (медичного директора) закладу.
Якщо пацієнту відмовляють на рівні керівництва лікарні, потрібно написати скаргу до місцевого департаменту охорони здоров’я або до власника медзакладу – відповідного органу місцевої влади.
Якщо не вдається вирішити проблему на місцевому рівні, потрібно подати скаргу в НСЗУ: через контакт-центр або листом на поштову адресу м. Київ, пр-т Степана Бандери, 19, індекс 04073, або на електронну адресу info@nszu.gov.ua. Проте потрібно памʼятати, що розгляд заяви триватиме певний час, в терміни згідно із “Законом України про звернення громадян”, тож краще спробувати вирішити проблему на рівні лікарні